Educació Viària

Des de la seva fundació el montepio s’ha caracteritzat per la seva vocació per treballar en favor de la seguretat i l’educació viària, especialment adreçada als joves. Els parcs infantils de trànsit, les classes teòriques de circulació o els simulacres d’accidents han estat les eines d’educació viària al llarg dels anys, on diverses generacions han tingut el primer contacte amb les normes de circulació i prevenció.

Classe d’educació viària als anys setanta

Parc infantil de trànsit (1984)

Conductàlia és un curs d’educació viària, organitzat pel montepio amb la col·laboració de molts altres agents vinculats a la seguretat viària. Aquesta iniciativa educativa té com a objectiu promoure una conducta responsable i segura en el trànsit. L’activitat està dissenyada per proporcionar als participants coneixements i habilitats necessàries per prevenir accidents de trànsit i fomentar una convivència harmoniosa entre els diferents usuaris de la via.

El programa de Conductàlia aborda diversos aspectes relacionats amb l’educació viària, com ara les normes de circulació, senyalització, prioritats, la importància de respectar els límits de velocitat, els mòbils o elements de distracció, l’impacte de l’alcohol i les drogues en la conducció, l’ús correcte del cinturó de seguretat i altres dispositius de protecció, entre d’altres temes rellevants.

L’any 2011 el montepio en col·laboració amb la Policia Local de Manresa, va organitzar el primer Conductàlia a la nostra ciutat, i l’any 2015 es va fer extensiu també a Berga. Des d’aquest moment aquest esdeveniment s’organitza de forma alternativa entre Manresa i Berga.

Conductàlia és un programa de conscienciació en seguretat viària adreçat als joves de 3r i 4rt d’ESO de les comarques del Bages i Berguedà, on hi col·laboren els diversos instituts de cada àrea.

Conductàlia Berga

Teatre Municipal de Berga

Adreçat a alumnes de 3r i 4art d’ESO de la comarca del Berguedà.

Col·laboren: Servei Català de  Trànsit, Stop Accidents, Institut Guttmann, SEM, Policia local, Bombers, CRP del Berguedà

Conductàlia a Berga (2018)

Recondueix:
Curs de reciclatge de circulació

Curs impartit per Rosa Roldán, tècnica de seguretat viària.

Dies: 20 i 27 d’octubre de 5h a 7’30h de la tarda.

Lloc: Coordinadora de Jubilats i Pensionistes (Ateneu les Bases)

Inscripció gratuïta

Dins del programa d’educació viària de la Fundació Montepio hem preparat un programa de formació adreçat a la gent gran. El món de la conducció està sotmès a un constant canvi de normatives i regles de circulació motivades per les millores de seguretat viària, la prevenció d’accidents i l’impacte en el canvi climàtic. Tots aquests canvis sovint ens arriben únicament pels mitjans de comunicació de forma parcial i sense posar en context. Amb aquest curs volem apropar a les persones grans tota les noves normatives i treballar situacions pràctiques que es podem trobar diàriament. Tot i ser un curs teòric vol tenir una orientació molt pràctica per solucionar dubtes o neguits del dia a dia circulatori, tant com a conductors o vianants